جو امنیتی در تهران؛ پخش اسناد جدید در تلویزیون
نوشته شده توسط : ژورنالیست

با آن که خبرگزاری ایسنا، به نقل از فرمانده نیروی انتظامی تهران، حضور نیروهای نظامی در خیابان های پایتخت در روز پنجشنبه را «پیش بینی های لازم برای تسهیل ترافیک و ایجاد امنیت مراکز خرید» در آستانه نوروز اعلام کرده است، اما اخبار حاکی است که دلیل تحرکات غیرعادی و حضور سنگین سربازان، تأمین امنیت تهران نشین ها نیست. اسماعیل احمدی‌ همچنین گفته است: «هر چه به نوروز نزديک شويم حضور مأموران بيشتر خواهد شد».

گزارش ها و اخبار از ایران حاکی از برقراری جو امنیتی در تهران است و گفته می شود که نیروهای گارد ویژه و ضدشورش و همچنین نیروهای مسلح امنیتی از بعد از ظهر پنجشنبه در خیابان ها و میدان های مرکزی و بزرگ تهران مستقر شده اند. فیلم های غیرحرفه ای که شهروندان تهرانی از وضعیت روز پنجشنبه بر روی موبایل های خود ضبط و بر شبکه اینترنت به اشتراک گذاشته اند نیز تصویر به شدت امنیتی و تحت کنترل تهران و حضور پرشمار نیروهای مسلح و موتورسوار در میادین و خیابان ها را نشان می دهد.

سايت‌های اینترنتی که اخبار مربوط به فعالیت های مخالفان حاکمیت جمهوری اسلامی را پوشش می دهند نیز روز پنجشنبه از استقرار سنگین و بی سابقه نیروهای امنیتی در خیابان های ولیعصر، پارک وی، عباس آباد، و میدان های انقلاب، ولیعصر، هفت تیر و صادقیه خبر دادند و نوشتند که نیروها فعالیت ها و رفت و آمد مردم را تحت کنترل دارند.

سايت کلمه نزديک به مير حسين موسوی اعلام کرده است که از مغازه داران منطقه ولیعصر تهران خواسته شده تا هرچه زودتر مغازه ها را تعطیل و ترک کنند.سحام نیوز، پایگاه اینترنتی حزب اعتماد ملی وابسته به مهدی کروبی و سایت جرس نیز در گزارش های مشابه ضمن این که از حاکم شدن جو «امنیتی- پادگانی» در تهران خبر داده اند می گویند هنوز دلیل «ناامن نشان داده چهره تهران مشخص نشده است».

همزمان حصر خانگی میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد و همچنین مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی ادامه دارد و برخی پیش بینی می کنند که برقراری فضای امنیتی در تهران به سخنان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مرتبط است. از صبح پنجشنبه رسانه های دولتی ایران از پخش سخنان حیدر مصلحی در تلویزیون در شامگاه پنج شنبه خبر داده اند و گفته اند در این برنامه، مخاطبان برای اولین بار از اسناد و مطالبی با خبر خواهند شد که برخی از آنها جمله صدا، تصویر و مدارک برای اولین بار است که منتشر می شوند.

به دنبال برگزاری اعتراض های مردم مخالف و معترضان به دولت جمهوری اسلامی ایران در ۲۵ بهمن که با فراخوان آقایان موسوی و کروبی برگزار شد، مقامات دولتی و نظامی مواضع شدیدتری علیه معترضان و دو چهره شاخص اعتراض ها به خود گرفتند و تا کار تاجایی پیش رفت که احمد جنتی، از تریبون نماز جمعه (۲۹ بهمن) خواستار حصر خانگی آنان و قطع تمامی راه های ارتباطی آنان با بیرون شد. همچنین در تجمعات نیروهای بسیجی و لباس شخصی وابسته به حاکمیت، شعارهایی در جهت محاکمه آنان سرداده شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در یکی از جلسات خود علیه مهدی کروبی و میرحسین موسوی و همچنین محمد خاتمی شعار سردادند و خواستار «اعدام» آنان شدند.

فرزندان مهدی کروبی روز چهارشنبه در نامه ای خطاب به حکومت جمهوری اسلامی ایران، درباره «هرگونه برنامه برای حذف فيزيکی مهدی کروبی و فاطمه کروبی» به حکومت جمهوری اسلامی ايران هشدار دادند و مسئوليت هرگونه اقدام در این زمینه را متوجه «جمهوری اسلامی» کردند




:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: